Przedszkole nr 225 w Warszawie

Grupa III WYNALAZCY

DALSZE MATERIAŁY DO ZDALNEGO NAUCZANIA BĘDĄ WYSYŁANE DO RODZICÓW W KAŻDY PONIEDZIAŁEK ZA POMOCĄ POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
 
2020-03-24  materiał do zdalnego nauczania w dniach 25-27 marca 2020 r.

Witam Cię serdecznie, Mój Drogi Wynalazco!

Nie możemy spotkać się w przedszkolu, bo musimy pozbyć się złego wirusa, który panoszy się w naszym kraju. Poproś mamę/tatę, aby przeczytał/ła ci  opowiadanie o nim (e-book w załączniku na dole strony). Najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie spotkań z innymi ludźmi, dlatego zostajemy w domu. Wiem, że bycie w domu też może być fajne.  Twoi Rodzice starają się, by tak było. Przygotowałyśmy dla ciebie kilka propozycji zabaw na najbliższe dni. Będzie nam bardzo miło, jeśli wraz z rodzicami zechcesz z nich skorzystać. Na najbliższe trzy dni proponujemy zabawy w temacie wiejskiego podwórka. Życzymy dobrej zabawy!

                                                                                                                                             Twoje panie.

Projekt Jabłko
Wiersz  J. Brzechwy Entliczek – pentliczek
Poproś mamę/tatę, aby  przeczytał ci wiersz, a później zastanów się odpowiedzieć na pytania:
  • Co znajduję się na stoliczku?
  • Kto jadł jabłka?
  • Na co miał chęć robaczek?
Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,
A na tym stoliczku pleciony koszyczek,

W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek,
A na tym robaczku zielony kubraczek.

Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,

A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta!
Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta

Ćwiczenie  graficzne Kolorowe jabłka  (wzór  karty znajduje się w załączniku na dole strony)

Przygotuj kredki w kolorze czerwonym, żółty oraz zielonym. Postaraj przerysować wszystkie jabłka na kartę  w odpowiednich kolorach. Życzę przyjemnej zabawy. Powodzenia!
Źródło: https://ztorbynauczycielki.pl/karta-pracy-z-jablkami/
Eksperyment Wulkan i jabłko
Poproś rodziców, aby pomogli ci w tym zadaniu. Stwórzcie prawdziwy wulkan!
Potrzebujesz:  jabłko, nóż, łyżeczki, płyn do mycia naczyń, sodę oczyszczoną, ocet, miskę/podstawkę.
Poproś o pomoc rodziców, aby nożem wydrążyli w jabłku dziurkę, tak aby zmieściła się substancja. Jeśli już wszystko masz to zaczynajmy!
Krok 1: Umieść w misce/ podstawce jabłko z wydrążoną dziurką,
Krok 2: Do jabłka wsyp łyżeczkę sody oczyszczonej, później odrobinę płynu do naczyń
Krok 3: Wlej ocet.
Obserwuj jak powstaje wulkan.
Udanej zabawy J
Moja książeczka Przygoda jednego jabłka
Przygotuj kartki i kredki. Spróbuj wymyślić przygodę jednego  jabłka. Narysuj ją na  kartkach tak, aby powstała książeczka, później gdy skończysz opowiedz rodzicom historię i wspólnie opiszcie ją pod każdym obrazkiem.
Ćwiczenie  graficzne Narysuj po śladzie (wzór  karty znajduje się w załączniku na dole strony)
 Przygotuj kredki i połącz wszystkie kropeczki.
 Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/67976275598455857/?d=t&mt=signup
 Działania plastyczne  Model jabłka
 Poproś rodzica, abyście stworzyli wspólnie własną masę solną, a potem zaprojektuj swoje jabłko, jak zrobisz zostaw do wyschnięcia. To może potrwać kilka dni. Kiedy wykonasz model – pomaluj go farbkami.
Przepis składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotuj w takiej samej ilości np.
1 szklanka mąki;
1 szklanka soli;
ok. 0,5 szklanki woda.
Powodzenia! 
Ćwiczenie zręcznościowe Jabłkowe wyścigi
Przygotuj do zabawy jabłko/inny owoc. Spróbuj jak najszybciej przejść wyznaczoną przez rodzica trasą z jabłkiem na głowie, dbając o to, by owoc nie spadł. Z owoców po zawodach przygotuj sałatkę owocową lub ręcznie robiony wyciskany soczek. Pamiętaj o zasadach bezpiecznej pracy. Przyjemnej zabawy J

                                                                                                                                                       Dobrej zabawy!

Opracowała: Martyna Gromysz i Andżelika Trzcińska – nauczycielki grupy Wynalazcy w Przedszkolu nr 225

Język angielski
Zaproponowane poniżej zabawy są powtórzeniem dotychczas przerobionego z dziećmi materiału na zajęciach z język angielskiego w przedszkolu:
Lesson1/Lekcja 1
1. Zaśpiewaj pokazując piosenkę ‘Hello, how are you?’   https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
 2.Powiedz mamie/tacie/siostrze/bratu : Hello, how are you ?
 3. Let’s make a sandwich! – zróbmy kanapkę
Poszukaj w domu produktów do zrobienia kanapki i nazwij je:
BREAD – chleb
BUTTER -masło
HAM - szynka
CHEESE - ser
LETTUCE - sałata
TOMATO - pomidor
CUCUMBER - ogórek
RADISH – rzodkiewka
4.Zaśpiewaj rodzicom piosenkę ‘I’m a little snowman’  https://www.youtube.com/watch?v=-b-U1eQqBmk żeby pokazać, jak pięknie się jej nauczyliście (chociaż śniegu nie było!)
 5.Zaśpiewaj pokazując piosenkę  ‘After a while, crocodile’  https://www.youtube.com/watch?v=-EJGW7QVG2s
 Opracowała: Dorota Karlewska-Antoszek – nauczyciel języka angielskiego w Przedszkolu nr 225
Ćwiczenia buzi i języka
Część teoretyczna - dla rodzica
Percepcja słuchowa to umiejętność odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Właściwe ich rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko stanowi podstawę słyszenia mowy, jak również nabywanie przez nie mowy czynnej, w dalszym czasie wpływa także na nabywanie umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.
Część praktyczna – dla dziecka
1. „Co jest w środku?” – poproś rodzica, aby ukrył w zamkniętym pudełku różne przedmioty- (ryż, cukier, wodę. Najpierw rodzic prezentuje dźwięki, następnie Ty odgadujesz, co jest w środku pudełka.
2. Ćwiczenie uwagi słuchowej i pamięci słuchowo-słownej – wybierz swoje ulubione zabawki. Następnie rodzic prosi, abyś włożył do pudełka kolejno (figurki zwierząt, kolorowe autka, misie, klocki itp.) w usłyszanej kolejności („Najpierw do woreczka wchodzi krowa, potem pies, a na końcu kot”). Najpierw wysłuchaj ciąg trzech elementów (sukcesywnie zwiększamy ich liczbę), a następnie wykonaj polecenia.
3.Podział wyrazów na sylaby połączony z wyklaskiwaniem.
Opracowała: Weronika Kukawska – nauczyciel logopeda w Przedszkolu nr 225
Ćwiczenia gimnastyczne
 
  • Stań w rozkroku (nogi przyklejone do podłogi),
- połóż otwarte dłonie na biodrach (kciuki z przodu),
- kręć biodrami w prawo (10 okrążeń),
- kręć biodrami w lewo (10 okrążeń),
  • Połóż ręce na wysokości piersi paluszkami do siebie (wewnętrzna strona dłoni skierowana do podłogi), łokcie są na wysokości własnych ramion, ściągnij łopatki ===> 1,2 na 3 otwórz szeroko rączki i na 4 zamyka ===> powtórzyć 4x,
  • Rozluźnij się (stojąc cały czas w miejscu, chwilę porusza tylko kolanami, ręce luźno opuszczone),
  • Wykonaj skłony do przodu:
 - schyl się (zrób lekki skłon), 2- pogłębiaj skłon, 3 - zbliż paluszki dłoni do podłogi, 4 - wyprost ===> powtórzyć 4x,
  • Pływanie na brzuchu:
- połóż się  na podłodze na brzuchu, nogi są ugięte w kolanach,
- na hasło start: odpychając się tylko rękami pływaj po podłodze (trzeba pokonać dowolnie wyznaczony odcinek),
  • Bicie brawa stopami:
- usiądź na podłodze, ręce oprzyj z tyłu na podłodze, stopy (podeszwami) ukłóż do siebie i nad podłogą bij brawo (kilka razy),
  • Zbierz z podłogi rozsypane różnokolorowe nakrętki od butelek (lub inne przedmioty np. spinacze do wieszania prania) i włóż je do sitka,
- przenoś nakrętki w sitku do pojemnika (miski) wg kolorów.

 

Prawda że łatwe? Ćwiczyliśmy to wielokrotnie na gimnastyce w przedszkolu! A teraz spróbuj samUśmiech

Opracowała: Janina Szeliga-Szafrańska – nauczyciel gimnastyki korekcyjnej w Przedszkolu nr 225