Przedszkole nr 225 w Warszawie

Grupa I SŁONECZKA

 

DALSZE MATERIAŁY DO ZDALNEGO NAUCZANIA BĘDĄ WYSYŁANE DO RODZICÓW W KAŻDY PONIEDZIAŁEK ZA POMOCĄ POCZTY ELEKTRONICZNEJ.

2020-03-24  materiał do zdalnego nauczania w dniach 25-27 marca 2020 r.

Witam Cię serdecznie, Moje Drogie Słoneczko!

Nie możemy spotkać się w przedszkolu, bo musimy pozbyć się złego wirusa, który panoszy się w naszym kraju. Poproś mamę/tatę, aby przeczytała ci  opowiadanie o nim (e-book w załączniku na dole strony). Najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie spotkań z innymi ludźmi, dlatego zostajemy w domu. Wiem, że bycie w domu też może być fajne.  Twoi Rodzice starają się, by tak było. Przygotowałyśmy dla ciebie kilka propozycji zabaw na najbliższe dni. Będzie nam bardzo miło, jeśli wraz z rodzicami zechcesz z nich skorzystać. Na najbliższe trzy dni proponujemy zabawy w temacie wiejskiego podwórka. Życzymy dobrej zabawy!

                                                                                                                                             Twoje panie.

Poproś mamę/tatę, aby przecztal/ła ci wiersz W gospodarstwie T.M. Massalskiej:

Pieje kogut już od świtu:
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau.
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

Czy potrafisz wymienić wszystkie nazwy zwierząt z wiersza?

Zabawa dźwiękonaśladowcza - spróbuj naśladować odgłos i sposób poruszania się zwierząt o których słuchałeś/aś w wierszu: kury, kaczki, krowy, konia, świni, psa, koguta, kota.

 Domy zwierząt - Czy potrafisz połączyć zwierzę z jego domem?

              

obora                                                                

         

kurnik                                                                

         

 stajnia         

Kolorowanka - poproś rodziców o wydrukowanie kolorowanki (w załączniku na dole) lub narysowanie sylewty konia. Spróbuj go pokolorawć. Może narysujesz mu łąkę i kwiaty?

Opowiedz co się dzieje na poniższym obrazku? Policz świnie, krowy, owce, kurczaczki.

Lubisz lepić z plasteliny? Spróbuj ulepić z plasteliny zwierzęta z wiejskiego podwórka. Uwaga do rodziców! Zamiast plasteliny można zrobić samemu masę plastyczną tzw. masę solną: w równych proporcjach (np. po 1 szklance) mieszamy mąkę pszenną z solą, dodajemy wody do wchłonięcia (aby nie była zbyt rzadka) i trochę oleju (będzie bardziej elastyczna). Wyrobiamy ciasto jak na makaron (gęste).

 Ruch to zdrowie! Proponujemy, abyś się teraz trochę poruszał/ła:

,,Koniki’’- koniki galopują, koniki chodzą stępa, koniki odpoczywają (na stojąco).

,,Koty’’- koty chodzą na czworaka, koty myją pyszczek (rączkami dotykają twarzy), koty śpią (zwijają się w kłębuszek).

,,Sprytne koty’’- przeskakiwanie przez wstążkę.

Zabawy możesz powtórzyć kilkakrotnie.

                                                                                                                                                  Dobrej zabawy!

Opracowały: Irena Wojciechowska i Weronika Rońda – nauczycielki grupy Słoneczka w Przedszkolu nr 225

Język angielski

Zaproponowane poniżej zabawy są powtórzeniem materiału dydaktycznego dotychczas przerobionego z dziećmi na zajęciach z język angielskiego w przedszkolu:

Lesson 1 / Lekcja

1.Powiedz mamie/tacie/siostrze/bratu : Hello, My name is …   (Cześć, mam na imię…)

 2.Zaśpiewaj pokazując piosenkę „Hello, can you clap your hands” https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 3.Pobaw się z mamą/tatą/siostrą/bratem/babcią/dziadkiem w szukanie kolorów. Powtarzaj głośno nazwy kolorów.                          

green - zielony
brown – brązowy
red – czerwony
blue – niebieski
pink - różowy

4.Pobaw się z domownikami w pokazywanie i zgadywanie:

HAPPY – szczęśliwy
SAD – smutny
TIRED – zmęczony
HUNGRY – głodny

5.Zabawa ruchowa:

stand up – wstań
sit down – usiądź
hands up – ręce do góry
hands down – ręce na dół
turn around – obróć się
run slowly – biegnij powoli
run quickly – biegnij szybko

6. Zaśpiewaj rodzicom piosenkę ‘I’m a little snowman’  https://www.youtube.com/watch?v=-b-U1eQqBmk żeby pokazać, jak pięknie się jej nauczyliście (chociaż śniegu nie było!)

                                        Opracowała: Dorota Karlewska-Antoszek – nauczyciel języka angielskiego w Przedszkolu nr 225

 Gimnastyka buzi i języka

Część teoretyczna - dla rodzica

Percepcja słuchowa to umiejętność odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Właściwe ich rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko stanowi podstawę słyszenia mowy, jak również nabywanie przez nie mowy czynnej, w dalszym czasie wpływa także na nabywanie umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.

Część praktyczna – dla dziecka

1. Poproś rodzica, aby zasłonił oczy chustką. Teraz posłuchaj, co słychać w domu?

Może to dźwięk otwieranej lodówki, gwizdek czajnika? A może czyjeś kroki? Spróbuj wymienić, co usłyszałeś. A teraz uchyl okno, powtórz zabawę. Co słychać? Może dźwięk śpiewających ptaków, a może szeleszczące drzewo, lecący samolot?

2.Określanie kierunku źródła dźwięku – zamknij oczy, poproś rodzica, aby schował w pomieszczeniu np. budzik, telefon z włączonym alarmem, który zadzwoni za chwilę. Twoim zadaniem jest odnalezienie, skąd dochodzi dźwięk.

                                                       Opracowała: Weronika Kukawska – nauczyciel logopeda w Przedszkolu nr 225

Gimnastyka W zdrowym ciele zdrowy duch!
 
  • Stań w rozkroku (nóżki przyklejone do podłogi),
- połóż otwarte dłonie na bioderkach (kciuki z przodu),
- kręć bioderkami w prawo (10 okrążeń),
- kręć bioderkami w lewo (10 okrążeń),
 
  • Połóż ręce na wysokości piersi paluszkami do siebie (wewnętrzna strona dłoni skierowana do podłogi), łokcie są na wysokości własnych ramion, ściągnij łopatki ===> 1,2 na 3 otwórz szeroko ręce i na 4 zamknij ===> powtórz 4x,
  • Rozluźnij się (stojąc cały czas w miejscu, chwilę poruszaj tylko kolanami, ręce luźno opuść,
  • Wykonaj skłony do przodu:
 - schyl się (zrób lekki skłon), 2- pogłębiaj skłon, 3 - zbliż paluszki dłoni do podłogi, 4 - wyprostuj się ===> powtórz 4x,
 
  • Pływaj na brzuszku:
- połóż się na podłodze na brzuszku, nóżki ugnij w kolanach,
- na hasło start: odpychając się tylko rączkami pływaj po podłodze (trzeba pokonać dowolnie wyznaczony odcinek),
 
  • Bij brawo nóżkami:
- usiądź na podłodze, rączki oprzyj z tyłu na podłodze, stopy (podeszwami) ułóż do siebie i nad podłogą bij brawo (kilka razy),
 
  • Zbierz z podłogi rozsypane różnokolorowe nakrętki od butelek (lub inne przedmioty np. spinacze do wieszania prania) i włóż je do sitka,
- przenieś nakrętki w sitku do pojemnika (miski) wg kolorów.
 
                                          Prawda że łatwe? Ćwiczyliśmy to wielokrotnie na gimnastyce w przedszkolu! A teraz spróbuj samZmieszany
 

                                                              Opracowała: Janina Szeliga-Szafrańska – nauczycielka gimnastyki korekcyjnej w Przedszkolu nr 225