Przedszkole nr 225 w Warszawie

Grupa V MĄDRE SOWY

DALSZE MATERIAŁY DO ZDALNEGO NAUCZANIA BĘDĄ WYSYŁANE DO RODZICÓW W KAŻDY PONIEDZIAŁEK ZA POMOCĄ POCZTY ELEKTRONICZNEJ.

2020-03-24  materiał do zdalnego nauczania w dniach 25-27 marca 2020 r.

Witam Cię serdecznie, Moja Droga Mądra Sowo!

Nie możemy spotkać się w przedszkolu, bo musimy pozbyć się złego wirusa, który panoszy się w naszym kraju. Poproś mamę/tatę, aby przeczytał/ła ci  opowiadanie o nim (e-book w załączniku na dole strony). Najlepszym rozwiązaniem jest ograniczenie spotkań z innymi ludźmi, dlatego zostajemy w domu. Wiem, że bycie w domu też może być fajne.  Twoi Rodzice starają się, by tak było. Przygotowałyśmy dla ciebie kilka propozycji zabaw na najbliższe dni. Będzie nam bardzo miło, jeśli wraz z rodzicami zechcesz z nich skorzystać. Na najbliższe trzy dni proponujemy zabawy w temacie wiejskiego podwórka. Życzymy dobrej zabawy!

                                                                                                                                             Twoje panie.

 Wiosna – pierwsze oznaki – zapraszam  Cię do obejrzenia filmu edukacyjnego. Słuchaj uważnie i staraj się zapamiętać jak najwięcej oznak wiosny, po obejrzeniu filmu opowiedz mamie lub tacie jak najwięcej szczegółów, które zapamiętałeś/łaś  https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 Ciepło-zimno – zaproś kogoś do zabawy, wybierzcie dowolny przedmiot do ukrycia (ustalcie czy ma być widoczny, czy może byś zakryty), podzielcie się rolami, kto jako pierwszy ukrywa przedmiot a kto będzie szukał. Szukający wychodzi na chwilkę z pokoju i liczy głośno do dziesięciu – chowający w tym czasie ukrywa przedmiot w pokoju. Po skończeniu odliczania szukający głośno woła szukam i wraca do pokoju. Chowający naprowadza szukającego na miejsce ukrycia przedmiotu mówiąc: zimno, zimno (gdy szukający jest daleko od ukrytego przedmiotu) lub ciepło, ciepło (gdy jest coraz bliżej) i można mówić: gorąco (gdy już prawie odnalazł szukany przedmiot).

Pan Hilary poproś kogoś o odtworzenie piosenki znajdującej się pod załączonym linkiem (muzyka dostępna na You Tube po wpisaniu tytułu piosenki). . Zaproś chętne osoby do obejrzenia twojego występu, możesz też posadzić na łóżku widownię składającą się z twoich ulubionych pluszaków, przypomnij sobie i zaprezentuj układ taneczny, który umiesz. Życzę udanej zabawy.

Czego brakuje? – zaproś któregoś domownika do zabawy. Połóżcie na dywanie pięć dowolnych przedmiotów (np. cebulę, klocek, piłkę, but, lalkę). Przez chwilę przyjrzyjcie się kolejności ułożonych przedmiotów. Jedna osoba (ustalcie która) zamyka oczy, w tym czasie druga osoba zmienia kolejność dwóch przedmiotów lub zabiera jeden. Na hasło: Gotowe! dziecko, które miało zasłonięte oczy, odsłania je i musi powiedzieć, jakie zaszły zmiany, czego brakuje.

 Zadania logiczne – wykonaj polecenia do kart pracy (do pobrania na dole w plikach):

  1. Pokoloruj określoną liczbę figur.
  2. Co się ukryło? – pokoloruj według podanego kodu.

 Czytam sam! Zapraszam do czytania:

                                                                                                                                                                     Dobrej zabawy!

                                                                              Opracowała: Monika Górecka – nauczycielka grupy Mądre Sowy w Przedszkolu nr 225

Język angielski

Zaproponowane poniżej zabawy są powtórzeniem dotychczas przerobionego z dziećmi materiału na zajęciach z język angielskiego w przedszkolu:

Lesson1/Lekcja 1

1.Zaśpiewaj pokazując piosenkę ‘Hello, how are you?https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 2.Powiedz mamie/tacie/siostrze/bratu : Hello, how are you ? Podpowiedz, co może odpowiedzieć: I’m good, I’m great, I’m wonderful, I’m tired, I’m hungry

 3.Sprawdź, czy Twoje ręce są czyste – CLEAN czy brudne – DIRTY .  Sprawdź ręce pozostałych domowników: Clean or dirty? (czyste czy brudne?)J

 4. Let’s make a sandwich! – zróbmy kanapkę

Poszukaj w domu produktów do zrobienia kanapek i przygotuj je wspólnie z rodzicami nazywając poszczególne produkty:

BREAD – chleb
BUTTER -masło
HAM - szynka
CHEESE - ser
LETTUCE - sałata
TOMATO - pomidor
CUCUMBER - ogórek
RADISH – rzodkiewka

5. Zaśpiewaj rodzicom piosenkę ‘I’m a little snowman’  https://www.youtube.com/watch?v=-b-U1eQqBmk żeby pokazać, jak pięknie się jej nauczyliście (chociaż śniegu nie byłoJ)

 6. Zaśpiewaj pokazując piosenkę  ‘After a while crocodile’  https://www.youtube.com/watch?v=-EJGW7QVG2s

                                           Opracowała: Dorota Karlewska-Antoszek – nauczyciel języka angielskiego w Przedszkolu nr 225

Ćwiczenia buzi i języka

Część teoretyczna - dla rodzica

Percepcja słuchowa to umiejętność odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia. Właściwe ich rozpoznawanie i różnicowanie przez dziecko stanowi podstawę słyszenia mowy, jak również nabywanie przez nie mowy czynnej, w dalszym czasie wpływa także na nabywanie umiejętności czytania, które wymaga dźwiękowego odtwarzania słów na podstawie widzianych liter, oraz pisania, gdzie usłyszane w wyrazie dźwięki wyznaczają kolejność ich zapisywania za pomocą liter.

Część praktyczna – dla dziecka

5-latki

1.„Co jest w środku?” – poproś rodzica, aby ukrył w zamkniętym pudełku różne przedmioty- (ryż, cukier, wodę. Najpierw rodzic prezentuje dźwięki, następnie Ty odgadujesz, co jest w środku pudełka.

2.Ćwiczenie uwagi słuchowej i pamięci słuchowo-słownej – wybierz swoje ulubione zabawki. Następnie rodzic prosi, abyś włożył do pudełka kolejno (figurki zwierząt, kolorowe autka, misie, klocki itp.) w usłyszanej kolejności („Najpierw do woreczka wchodzi krowa, potem pies, a na końcu kot”). Najpierw wysłuchaj ciąg trzech elementów (sukcesywnie zwiększamy ich liczbę), a następnie wykonaj polecenia.

3.Podział wyrazów na sylaby połączony z wyklaskiwaniem.

6-latki

1.Wymyśl jak najwięcej  wyrazów na określoną głoskę lub sylabę.

2.Szukaj ukrytych wyrazów w innych wyrazach np. sto-pień, ser-ce, kot-łownia – rodzic wypowiada cały wyraz, a Ty znajdź inny wyraz, który się w nim ukrył.

3.Wysłuchiwanie głosek w wyrazach. Przygotuj pacynkę nakładaną na palec lub dłoń. Powiedz dziecku, że „Ten chłopczyk/ta dziewczynka nie potrafi jeszcze dobrze mówić. Czasem się myli. Słuchaj i wtedy, kiedy się pomyli, musimy go/ją poprawić. Będzie podawać różne wyrazy. Kiedy chłopiec/dziewczynka powie prawidłowo, powiesz: dobrze, a kiedy powie nieprawidłowo, powiesz :źle.

Materiał słowny: gotek, rofer, domek, lisak,żafa, rzeka, żapa, kotut, zupa, palon

 Bibliografia

Styczek, Badania i kształcenie słuchu fonetycznego, Warszawa 1982

Cieszyńska, Korrendo, Wczesna interwencja terapeutyczna , Krawków 2017

                               Opracowała: Weronika Kukawska – nauczyciel logopeda w Przedszkolu nr 225

Gimnastyka W zdrowym ciele zdrowy duch!

  • Stań w rozkroku (nogi przyklejone do podłogi),
- połóż otwarte dłonie na biodrach (kciuki z przodu),
- kręć biodrami w prawo (10 okrążeń),
 
- kręć biodrami w lewo (10 okrążeń),

 

  • Połóż ręce na wysokości piersi paluszkami do siebie (wewnętrzna strona dłoni skierowana do podłogi), łokcie są na wysokości własnych ramion, ściągnij łopatki ===> 1,2 na 3 otwórz szeroko rączki i na 4 zamyka ===> powtórzyć 6x,
  • Rozluźnij się (stojąc cały czas w miejscu, chwilę porusza tylko kolanami, ręce luźno opuszczone),
  • Wykonaj skłony do przodu:

 

 - schyl się (zrób lekki skłon), 2- pogłębiaj skłon, 3 - zbliż paluszki dłoni do podłogi, 4 - wyprost ===> powtórzyć 6x,

 

  • Ułóż ręce palcami do siebie, łokcie trzymaj są na wysokości własnych ramion, ściągnij łopatki ===> 1,2 na 3 otwórz szeroko rączki i na 4 zamknij ===> powtórz po 8x,
  • Rozluźnij się (stojąc cały czas w miejscu chwilę poruszaj tylko kolanami, ręce luźno opuszczone),
  • Rozgrzewamy stawy barkowe:

- stań w rozkroku (nogi przyklej do podłogi),

- lewą rękę połóż na biodrze (otwarta dłoń), kciuk z przodu,

- wykonaj wymachy prawą ręką (jak śmigło) wyprostowaną w łokciu (ok. 30 sek),

- prawą rękę połóż na biodrze (otwarta dłoń), kciuk z przodu,

- wykonaj wymachy lewą ręką (jak śmigło) wyprostowaną w łokciu (ok. 30 sek),

- wykonaj wymachy dwiema rękami do tyłu (jak śmigła) wyprostowanymi w łokciach (ok. 30 sek.),

- wykonaj wymachy dwiema rękami do przodu (jak śmigła) wyprostowanymi w łokciach (ok. 30 sek),

  • Wykonaj „agrafkę”:
     Uwaga: dziecko samo wykonuje to ćwiczenie, nie wolno nikomu na siłę pomagać dziecku!!!
 
- stań w rozkroku, przełóż prawą rękę przez prawe ramię i lewą ręką na plecach staraj się zbliżyć (dotknąć) ręce paluszkami lub całymi dłońmi,
-  stań w rozkroku, przełóż lewą rękę przez lewe ramię i prawą ręką na plecach staraj się zbliżyć (dotknąć) ręce paluszkami lub całymi dłońmi,
  • Idą gąsienice:
- stań na dywanie (podłodze) na baczność, stopy trzymaj razem, ręce złożone w skrzydełka,
- na hasło start: poruszaj raz jedną stopą raz drugą podwijając palce tak, aby pięta nie odrywała się od dywanu (podłogi),
- pokonaj drogę jako gąsienica np. z pokoju do kuchni lub po obwodzie dywanu,
  • Na podłodze (dywanie) ułóż w rzędzie cztery płaskie figury geometryczne (wycięte z formatu A4): kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt,
- rozciągnij linę, sznurek,
- obok liny połóż plik (4 figury geometryczne w różnych kolorach np. 4 zestawy) płaskich figur geometrycznych o mniejszym formacie niż A4,
- wybierz dowolny kształt figury, idąc po linie przenoś np. trójkąt do figur geometrycznych leżących w rzędzie i połóż na odpowiednim kształcie (na trójkącie).
 
Prawda że łatwe? Ćwiczyliśmy to wielokrotnie na gimnastyce w przedszkolu! A teraz spróbuj samUśmiech
 
                                                           Opracowała: Janina Szeliga-Szafrańska – nauczyciel gimnastyki korekcyjnej w Przedszkolu nr 225